Sate Plecing Maklukluk

5 Fakta Unik Tentang Daging Babi

5 Fakta Unik Tentang Daging Babi

Posted on
Mr.J (sebut saja demikian) adalah pengemar Daging Babi , dan sejak lahir berumur 5 tahun saya telah didedahkan dengan haiwan bernama Babi yang selalu sangat orang sekarang ‘menyebut’ nama Babi biarpun mereka tidak pernah melihat dengan dekat apatah lagi menyentuhnya.

Lemak Babi Boleh digunakan sebagai Minyak masak sekiranya tiada minyak dirumah dengan memasak dengan memasak Lemak Babi itu dan biarkan beberapa jam untuk mengambil minyaknya.
Baki lemak Babi boleh digoreng ranggup dan cukup lazat untuk dicampur dengan masakkan lain seperti campuran sayur dan juga sedap untuk dicampur dengan Mee Magie.
  • Daging babi memiliki kadar garam yang rendah dengan protein yang tinggi.
  • Daging babi memiliki kadar N3 (asam lemak) yang dapat melindungi jantung (bagi orang yang jarang memakan ikan, daging babi akan sangat membantu).
  • Daging babi juga memiliki Konjugasi Asam Linoleat (lemak tak jenuh) yang dapat berpotensi baik mencegah penyakit jantung dan Kanser.
  • Darah Babi yang dikenali sebagai Tauhu Darah Babi boleh menambahkan Sel Darah Merah kepada Manusia yang kekurangan Darah.
  • Kulit Babi sangat Tahan untuk pembuatan Kasut, Dompet, Tali Pingang dan lebih Tahan Daripada Kulit Buaya.
2 comments on “5 Fakta Unik Tentang Daging Babi
  1. Wijaya on said:

    Ada seorang dokter spesialis jantung di Australia menganjurkan pasiennya utk mengonsumsi daging babi. Ini kesaksian seorang pasien. Bagi yg ingin mengonfirmasi info ini nanti saya berikan nomor telpon pasien yg bisa dihubungi. Saya sendiri tadinya meragukan info itu. Tapi setelah membaca artikel ini, saya jadi percaya. Terimakasih.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *